عنوان مقاله :  آوانگاری موسیقی مازندران

 

بررسی آوانگاری موسیقی مازندران در شرایطی انجام می شود که با گذشت زمان و چاپ کتاب های متعدد در این زمینه از همین نویسنده از جمله گنجینه موسیقی مازندران و موسیقی آئینی و حماسی مازندران به همراه ده لوح فشرده (سی دی) بخش مهمی از نیازهای شنیداری و آموزشی موسیقی مازندران را برآورده کرده بود. از این جهت برای چاپ کتاب آوانگاری موسیقی مازندران ضرورت های دیگری را باید در نظر می گرفتیم. بعد از تصمیم به چاپ این مجموعه برآن شدیم تا تجزیه تحلیل کلیه نغمات به همراه فایل صوتی موسیقی آن نیز تهیه گردد. با سعی احتمام این مهم نیز به انجام رسیده و اینک کتاب آوانگاری موسیقی مازندران به همراه فایل صوتی و تجزیه تحلیل موسیقی آن آماده چاپ است. امید که این کوشش ما نتیجه ای سود بخش جهت استفاده دانشجویان و علاقه مندان موسیقی داشته باشد.  

 یاد آور می شویم در زمان شنیدن آثار صوتی توجه داشته باشید دوبیتی های بعضی از فایل های صوتی با دوبیتی های نوشته شده در کتاب متفاوت هستند.

 از آنجا که دوبیتی های مازندران درخوانش اکثر ترانه ها وجوه مشترکی را دارا هستند، خواندن دوبیتی های متفاوت در قطعه ها و ترانه های متنوع مازندران به طور معمول جای ایراد نیست. با توجه به اینکه ساختار موسیقی در این گونه ملودی های یکسان بسیار مهم تر از شعر آن است از این روی با روند و تکرار موسیقی یکسان می توان دوبیتی های مشابه و یا متفاوت را در ترانه های متعدد خواند.

آمار مقاله

تاریخ مقاله : 1402/02/27

 

نویسنده مقاله : نبی احمدی

گروه مقاله : کتاب های استاد نبی احمدی

تعداد بازدید : 373

تعداد تشکر : 0

تعداد نظرات : 0

نظر کاربران
برای این مقاله نظری ثبت نشده است